ACTE NECESARE DEMARARII PROCEDURII DE DELEGERE A DREPTURILOR PARINTESTI
EXTRAS DIN LEGEA nr. 272 din 21 iunie 2004, privind protecția și promovarea drepturilor copilului, republicată – Protecția copilului cu părinți plecați la muncă în străinătate
Articolul 104(1) Părintele care exercită singur autoritatea părintească sau la care locuiește copilul, care urmează să plece la muncă în străinătate, are obligația de a notifica această intenție serviciului public de asistență socială de la domiciliu, cu minimum 40 de zile înainte de a părăsi țara.
(2) Notificarea va conține, în mod obligatoriu, desemnarea persoanei care se ocupă de întreținerea copilului pe perioada absenței părinților sau tutorelui, după caz
(3) Confirmarea persoanei în întreținerea căreia va rămâne copilul se efectuează de către instanța de tutelă, în conformitate cu prevederile prezentei legi.
Articolul 105
(1) Persoana desemnată potrivit art. 104 alin. (2) trebuie să facă parte din familia extinsă sau dintre rudele, altele decât cele de gradul III inclusiv, afinii, prietenii familiei ori ai familiei extinse a copilului față de care acesta a dezvoltat relații de atașament sau alături de care s-a bucurat de viața de familie, să aibă minimum 18 ani și să îndeplinească condițiile materiale și garanțiile morale necesare creșterii și îngrijirii unui copil
(2) Serviciile publice de asistență socială organizate la nivelul municipiilor, orașelor, comunelor asigură persoanelor desemnate consiliere și informare cu privire la răspunderea pentru creșterea și asigurarea dezvoltării copilului pe o perioadă de 6 luni.
(3) La solicitarea părintelui sau, după caz, din oficiu, instanța va dispune delegarea temporară a autorității părintești cu privire la persoana copilului, pentru o perioadă de maximum un an, către persoana desemnată potrivit art. 104 alin. (2). În situația în care părinții nu revin în țară, instanța poate prelungi succesiv delegarea temporară, pe durata lipsei acestora, pentru perioade de cel mult un an.
(4) Acordul persoanei căreia urmează să-i fie delegată autoritatea părintească se exprimă de către aceasta personal, în fața instanței.
(5) La cerere se atașează acte din care să rezulte îndeplinirea condițiilor prevăzute la alin. (1), precum și raportul de anchetă psihosocială întocmit de serviciul public de asistență socială de la domiciliul persoanei desemnate.
ACTE NECESARE DEMARARII PROCEDURII DE DELEGERE TEMPORARA A DREPTURILOR PARINTESTI:
NOTIFICAREA PARINTELUI- DECLARATIE PARINTE CU PRIVIRE LA DELEGAREA TEMPORARA A AUTORITATII PARINTESTI
ACTE DE IDENTITATE A COPILULUI (CERTIFICAT NASTERE/CARTE DE IDENTITATE)
ACTE DE IDENTITATE PARINTI/BUNICI/ MEMBRI AI FAMILIEI/ ALTE PERSOANE IN CARE SE AFLA COPILUL
CUPON/EXTRAS CONT ALOCATIE DE STAT
HOTARAREA DE DIVORT / STABILIRE DOMICILIU COPIL (DACA ESTE CAZUL)
ADEVERINTA DE LA MEDICUL DE FAMILIE PENTRU PERSOANA IN GRIJA CAREIA RAMANE COPILUL
CAZIER JUDICIAR PENTRU PERSOANA IN GRIJA CAREIA RAMANE COPILUL
RAPORT DE ANCHETA SOCIALA EFECTUAT DE CATRE PREPREZENTANTII SERVICIULUI ASISTENTA SOCIALA A COPILULUI SI FAMILIEI, PRIVIND SITUATIA PERSOANEI CATRE CARE SE REALIZEAZA DELEGAREA